Benzyna, diesel a może instalacja gazowa? Sprawdź, co będzie lepsze
O tym mówią fachowcy- 15 grudnia, 2017
- Samochody osobowe
- Opublikowane przez admin
- Możliwość komentowania Benzyna, diesel a może instalacja gazowa? Sprawdź, co będzie lepsze została wyłączona
Wśród fanów motoryzacji, znajdziemy prawdopodobnie tylu miłośników silników benzynowych, co diesli. O samochodach na gaz opinie krążą różne, mimo to wielu kierowców decyduje się na zakup samochodu z instalacją gazową. Trudno zatem stwierdzić jednoznacznie który z nich będzie lepszy, zależeć może to w dużej mierze od indywidualnych preferencji, warto jednak przeanalizować sobie wszelkie za i przeciw.
1. Silnik benzynowy – wady i zalety
2. Diesel – warto się zdecydować?
3. Co z LPG?
Silnik benzynowy – wady i zalety
Silnik benzynowy charakteryzuje stosunkowa lekkość, mniejszy koszt produkcji. Cicho pracują, odznaczają się dobrymi osiągami już przy niewielkich pojemnościach. Przy odpowiedniej eksploatacji samochodu, prostsza budowa benzyniaka sprawia, że samochody o tych silnikach są mniej awaryjne, a jeśli już do awarii dochodzi naprawy są zdecydowanie tańsze. Zobacz,co oferuje auto skup w Twojej okolicy.
Wadą silników benzynowych są między innymi kwestie ekologiczne, a także koszt paliwa i większe spalanie niż w przypadku diesla. W kręgach motoryzacyjnych, często uznaje się silniki benzynowe jako te bardziej „szlachetne” i prestiżowe niż diesle, czy tym bardziej auta z instalacjami gazowymi.
Naciśnij, aby zadzwonić tel. 791 286 830
Drugi nr naciśnij, aby zadzwonić tel. 881 666 108
Diesel – warto się zdecydować?
Naczelną zaletą diesla, jest małe spalanie i niższa cena paliwa, rozwiązanie to wydaje się być zatem doskonałe ze względów ekonomicznych. Diesle zwykle nie ulegają częstym awariom, jeśli jednak do nich dochodzi, wiążą się z dużymi kosztami naprawy. Samochody z silnikami diesel są także rekomendowane świeżym kierowcom, ponieważ skrzynia biegów pozwala tutaj na większą elastyczność.
Do wad zaliczamy szczególnie cenę – diesle zawsze będą droższe od samochodów z silnikiem benzynowych. Silniki wysokoprężne to także z reguły nieco krótsza żywotność – wyposażone są one w więcej elementów i bardziej skomplikowane systemy, które szybciej eksploatują się niż części silników na benzynę. W okresie zimowym, diesle sprawiają także często problem z rozruchem.
Naciśnij, aby zadzwonić tel. 791 286 830
Drugi nr naciśnij, aby zadzwonić tel. 881 666 108
Co z LPG?
Rozwiązanie to jest doskonałym dla osób pokonujących na co dzień długie trasy i chcących zaoszczędzić na paliwie. Sam montaż instalacji gazowej to zwykle kilka tysięcy złotych, jednak zwraca się stosunkowo szybko. Zakładając instalację LPG musimy liczyć się z różnicą w spalaniu, jeśli samochód pobierał np. 7 litrów paliwa w wersji benzynowej, jego zapotrzebowanie na gaz będzie wynosiło teraz ok. 9 – 10. Jest to jednak wciąż korzystne z perspektywy porównania cen gazu i benzyny. Zapytaj specjalistów z auto komisu, co warto dzisiaj kupić.
Nie polecamy zakupu samochodu z instalacją z drugiej ręki, jeśli nie mamy dokładnych informacji o tym jak długo auto jeździ w gazie. Instalacje LPG często okazują się problematyczne, wymagają cyklicznych regulacji, pogarszają osiągi silnika. Wraz z ceną eksploatacji samochodu spada jakość i komfort jego użytkowania, jest to jednak kwestia zdecydowania o naszych indywidualnych priorytetach. Jeśli jednak nie szczególnie zależy nam na kondycji samochodu a traktujemy go jedynie jako narzędzie do ekonomicznego przemieszczania – warto pomyśleć o instalacji gazowej.